Så beställer du frakt inom Sverige (gäller endast PS distriktskontor):
1. Maila oss |
2. Bekräfta beställningen
|
När du vunnit objektet och mottagit en faktura kan du beställa frakt från PS alla distriktskontor. Maila fraktansvarig på ditt objekt och ange objektsnummer, och ditt användarnamn. |
PS skickar en faktura till din e-postadress på den slutliga fraktkostnaden. |
För frakthjälp och priser på andra orter än våra kontor, se först om objektet har fraktmöjlighet, kontakta sedan objektets kundansvarige. Kontaktuppgifter till den kundansvarige står angivet i objektsbeskrivningen.
Avgift debiteras om objektet inte skickas/hämtas i tid
Objekt som inte hämtas från PS Auction i tid debiteras med lagerhyra på 500 kr exkl. moms per dygn och objekt. Hyran debiteras oavsett om objektet ska skickas med fraktbolag eller om det hämtas av dig som köpare. Fraktbolaget debiterar en terminalhyra om objektet inte hämtas i tid (efter 4 dagar), se priser hos respektive fraktbolag.
PS ansvarar inte för godset under frakten, vi kan hjälpa dig med information om godset mot förmodan skulle skadas eller förloras.
Har ditt gods blivit skadat? Gör en anmälan till frakt@ps.se och inkludera information om köpet samt leveransen. Glöm inte att bifoga bilder på både emballaget samt det skadade objektet.
Export inom EU
Köparen är företagare
- Företag ska ha giltigt VAT-nummer
- Svensk moms deponeras på bud före avhämtning.
- Vid uppvisande av exporthandlingar inom 2 veckor återbetalas deposition. Fyll i följande formulär.
Köparen är privatperson
- Svensk moms betalas på bud samt serviceavgift.
- Deposition
Export av fordon
Observera! Export av fordon kräver ca 2 veckors handlingstid hos Transportstyrelsen.
Särskilda villkor och avgifter för export av svenskregistrerade fordon